Det finns onekligen många saker man bör hålla koll på när man ska åka på semester. Och en av de mest centrala i denna fråga är hur fungerande det hotellrummet man bokat kommer att vara. För visst har vi väl alla någon gång i livet anlänt till ett hotellrum som har gjort oss mer besvikna än någonting annat?
Bilderna på hotellet och rummet såg troligtvis helt annorlunda ut på nätet, och nu står man där trött och totalt handfallen efter en lång tids resa. Inte så mycket att göra. Men det finns ju inget värre än när ingenting fungerar som det ska.
Lakanen är smutsiga, minibaren tämd och en ofungerande luftkonditionering. Saker man tar för givet att de ska fungera, är allt ifrån tip top. Något som man ju verkligen inte ska behöva deala med när man är på semester.
I Japan så händer detta dock väldigt i sällan. Där har man verkligen börjat förstå sig på vikten av att erbjuda kunden en hög klass när man betalat för det. Aldrig någonsin har jag bott på ett hotell i Japan som gjort mig besviken, och då ska ni vet att jag säkerligen besökt landet över 30 gånger. Och det mina vänner, är inte dåliga odds det.